Ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη (1η ημέρα)

LLLLLL

Μία από τις βασικές αρχές για την επιτυχία ενός ταξιδιού, ιδίως στο εξωτερικό, είναι η συγκέντρωση των κατάλληλων πληροφοριών και η συνεκτίμησή τους σύμφωνα πάντα με τα ενδιαφέροντά μας τον δικό μας τρόπο ταξιδιού, αλλά και τις …ορέξεις μας. Οι διάφορες πληροφορίες προέρχονται πάντα  από κάποιους άλλους.

Ξεκινήσαμε σχετικά νωρίς το πρωί, αφού έγινε ο απαραίτητος έλεγχος για τελευταία φορά στην λειτουργία του γκαζιού  και του ψυγείου αλλά και της μηχανής και εφόσον ήταν όλα οκ δεν μας περίμενε τίποτα άλλο, παρά ο μόνιμος φίλος μας »ο δρόμος». Οι συνθήκες έμοιαζαν ιδανικές, ο κατάλληλος καιρός, χωρίς βροχές και φαινόμενα, χωρίς ιδιαίτερη κίνηση και μια Εγνατία οδός υπέροχη για οδήγηση.

Η πρώτη μας στάση στην Ασπροβάλτα για καφέ και ξεμούδιασμα, επιβεβλημένη στάση γιατί η οδήγηση κρατά αρκετές ώρες. Η Ασπροβάλτα βέβαια έρημη, δεν θυμίζει με τίποτα τις καλοκαιρινές της δόξες, αλλά συμφέρει για μια μικρή στάση, γιατί είναι μόλις δυο με τρία χιλιόμετρα παράκαμψη για ξεκούραση δίπλα στην θάλασσα.

Επόμενος στόχος του ταξιδιού μας και ευκαιρία, μιας και σε αυτή την περιοχή της Ελλάδας δεν είχε τύχει να ξανανεβούμε ήταν να σταματήσουμε για φαγητό και παράλληλα να επισκεφτούμε την πόλη της Κομοτηνής. Ήμασταν λίγο άτυχοι βέβαια γιατί ήταν  δεύτερη μέρα του Πάσχα και τίποτε στην πόλη δεν ήταν ανοιχτό τίποτε δεν δούλευε και ο κόσμος ήταν λιγοστός και το κυριότερο »χωρίς όρεξη» μετά την πολυήμερη ταλαιπωρία των ημερών του Πάσχα.  Εφόσον βρήκαμε το μέρος όπου θα παρκάραμε αναλωθήκαμε σε βόλτες μέσα στα σοκάκια της πόλης έχοντας πάντα στο μυαλό ότι η ώρα περνάει και έχουμε ακόμη αρκετό ταξίδι μπροστά μας.

Η Κομοτηνή πάντως μας έβαλε αμέσως στο κλίμα του ταξιδιού μας στο τι από τώρα θα ήταν η καθημερινότητα των ματιών μας αλλά και της ακοής μας. Δεν μπορούσα να μην περπατήσω μέσα στην μουσουλμανική συνοικία της πόλης δεν είναι και κάτι που το βλέπουμε κάθε μέρα !!

DSCN5099DSCN5100 Η εντύπωσή μας από την Κομοτηνή; ( από όσο έστω και λίγο είδαμε) είναι ότι είναι μια πόλη ιδιαίτερα γραφική που την ομορφιά της όμως την αποπνέει κυρίως από την διαφορετικότητα των ανθρώπων της. Αυτή η διαφορετικότητα φαίνεται στην καθημερινότητα, στον τρόπο που κινείται η πόλη. Υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε ένα ταξίδι σε όλη αυτή την περιοχή με επίκεντρο την Κομοτηνή βέβαια αλλά και την επαρχία της. Είναι εκπληκτικά μέρη στα οποία δεν έχουμε δυστυχώς δόση τόσο μεγάλη σημασία.

DSCN5072Και με αυτά και με  αυτά η ώρα είχε περάσει επικίνδυνα και έπρεπε να ξεκινήσουμε για τους Κήπους όπου μας απέμεναν 100 περίπου ακόμη χιλιόμετρα να διανύσουμε. Μη φανταστείτε, το ταξίδι είναι πολύ εύκολο έτσι ώστε τα 100 χιλιόμετρα να μην είναι τίποτε αλά όπως και να το κάνεις πρέπει τουλάχιστον να ξεκινήσεις!! Πάντα στου υπόλοιπους πλην τον οδηγό υπάρχει μια χαλαρότητα!!!

Και εδώ έγινε και το πρώτο λάθος. H πληροφορίες μας λέγαν ότι η Κωνσταντινούπολη από τις 9:30πμ και μετά έχει φοβερή κίνηση και ατελείωτα μποτιλιαρίσματα και ότι θα ήταν καλό να αποφύγουμε την είσοδό μας στην Πόλη μετά τις 9:30. Εμείς όμως για κάποιο λόγο και μάλλον δελεασμένοι από τα duty free αλλά μάλλον και από την χαλαρότητα όλου του ταξιδιού, αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε στα σύνορα και να ξυπνήσουμε νωρίς,  νωρίς το πρωί για να προλάβουμε την κίνηση στην Πόλη. Λάθος, έπρεπε να μην σταματήσουμε καθόλου, να ταξιδέψουμε 270 περίπου χιλιόμετρα μέσα στην Τουρκία φθάνοντας στο camperstop όπου και θα κοιμόμασταν έχοντας κερδίσει όλη την επόμενη μέρα. Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα. Τέλος πάντων φουλάραμε στο βενζινάδικο πρίν τα  σύνορα, έτσι ώστε να μην ασχοληθούμε με καύσιμα στην Τουρκία τα οποία είναι πανάκριβα, περάσαμε τον έλεγχο των διαβατηρίων και διανυκτερεύσαμε στο parking έξω από τα duty free και τα everest. Καλή μας νύχτα.

LLLLLLΗ επόμενη μέρα πήγε σύμφωνα με το σχέδιό μας. Εγερτήριο στις 5 η ώρα το πρωί ένα γρήγορο καφεδάκι ζεστάναμε την μηχανή και ξεκινήσαμε γρήγορα. Έπρεπε να προλάβουμε την κίνηση στην Κωνσταντινούπολη. Περάσαμε την γέφυρα του Έβρου χαιρετίσαμε τους φαντάρους και μετά τον έλεγχο στο Τούρκικο τελωνείο σταματήσαμε λίγο για ανασύνταξη δυνάμεων και να πατήσουμε λίγο και την Τουρκία βρε αδελφέ!

DSCN5134Ο δρόμος στην αρχή ήταν λίγο δύσκολος με αρκετές λακκούβες και βαθουλώματα από τις νταλίκες. Έπρεπε συνεχώς να πηγαίνεις στην αριστερή πλευρά, αλλά γενικά εκτός από τα πρώτα 20 περίπου χιλιόμετρα είναι ένας δρόμος τέλειος, διπλής κατεύθυνσης, με δύο λουρίδες ανά κατεύθυνση και κάθε κάποια χιλιόμετρα ένας κυκλικός κόμβος όπου μπορείς να αλλάξεις κατεύθυνση γυρίζοντας πίσω. Πολύ έξυπνος δρόμος και το σημαντικότερο, σε πηγαίνει όλο ευθεία, εάν δεν υπήρχαν η ανηφόρες και οι κατηφόρες θα ήταν πραγματικά βαρετός.

DSCN5143DSCN5145DSCN5154

Ακολουθώντας τις μπλε πινακίδες για Istanbul  ο δρόμος σε βγάζει στην Πόλη από την εθνική οδό χωρίς να μπείς στoν δικό τους αυτοκινητόδρομο όπου υπάρχουν διόδια. Ξεκινώντας από Ελλάδα θεωρήσαμε ότι μέχρι την Κωνσταντινούπολη κάπου θα σταματούσαμε μέσα στην Τουρκία, αλλά δεν είδαμε κάτι  το ιδιαίτερο για να σταματήσουμε. Μία παραλιακή ζώνη την οποία είχαν υπεροικοδομήσει τόσο που δεν φαινόταν η θάλασσα στα 20 μέτρα από τον δρόμο. Το μόνο ίσως που άξιζε είναι η κουβέντα που κάναμε στο αυτοκίνητο περνώντας από περιοχές που τροφοδότησαν την Ελλάδα με μεγάλο αριθμό προσφύγων όπως οι πόλεις του Μαρμαρά της  Σηλυβρίας της Κεσάνης και τόσα άλλα μέρη που δεν θυμάμαι τώρα αλλά και που ίσως δεν πάει το μυαλό μου ότι ήταν πόλεις με εντονότατο Ελληνικό στοιχείο. Ο Μαρμαράς είναι αυτή η τεράστια πόλη που φαίνεται στην επάνω φωτογραφία.

Τελικά παραβιάζοντας πάλι τι πληροφορίες που είχαμε καθυστερήσαμε να μπούμε στα  περίχωρα της Κωνσταντινούπολης, με αποτέλεσμα να χάσουμε αρκετές ώρες να ταλαιπωρηθούμε στα διαρκή μποτιλιαρίσματα αλλά και στους απίθανους Τούρκους οδηγούς που ευτυχώς μας βοήθησε ο θεός ή μάλλον ο Αλλάχ και δεν έχουμε σαν ενθύμιο ούτε μια γρατσουνιά. Η συμπεριφορά των Τούρκων οδηγών είναι απερίγραπτη, δεν έχω συναντήσει μέχρι τώρα παρόμοια οδηγική συμπεριφορά.

DSCN5171Στόχος παρόλη την καθυστέρηση είναι να αράξουμε επιτέλους στο camperstop που επιλέξαμε. Βρίσκεται στην λεωφόρο kenedy (cenedi cadesi) η οποία είναι η παραλιακή λεωφόρος της πόλης έξω από τα τείχη της Κωνσταντινούπολης που περνά μπροστά από το λιμάνι της Πόλης που πηγαίνει για Προύσα όπως μας είπαν. Αισίως φθάσαμε, πολύ εύκολα το βρήκαμε , με την βοήθεια βέβαια του gps. Ήταν ένα κλασικό parking της Πόλης το οποίο το διαχειρίζεται μία από τις πολλές παρόμοιες εταιρίες otopark όπως λέγονται. Υπήρχαν είδη άλλα 5 αυτοκινούμενα κυρίως Γερμανικά κάποια ΙΧ και μερικά mini bus. Παροχές δεν υπήρχαν μόνο άδειασμα τουαλέτας (το βασικότερο). Η θέα  υπέροχη από την μία μεριά ο Βόσπορος και από την άλλη το Μπλέ Τζαμί. To Μπλέ Τζαμί και η Αγιά Σοφιά ήταν μόλις 10 λεπτά με τα πόδια. Και όλα αυτά με 12 ευρώ τη βραδιά!! Οι συντεταγμένες N 41.00178 E028.97741

Στο επόμενο επεισόδιο…….

hellascamper.

Advertisements

2 σκέψεις σχετικά με το “Ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη (1η ημέρα)”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.