Γύθειο, Αρεόπολη (Ταξίδι στη Μάνη)

489

Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από την Μονεμβασιά. Ο επόμενος σταθμός μας θα ήταν το Γύθειο. Εκεί στο λιμάνι θα διανυκτερεύαμε. Το ταξίδι για το Γύθειο περνούσε πάλι μέσα από τους απέραντους πορτοκαλεώνες της Λακωνίας, στη Σκάλα.Τα χωράφια με τα πορτοκάλια φτάνουν μέχρι σχεδόν την θάλασσα. Δυστυχώς δεν είχαμε πολύ χρόνο να αφιερώσουμε σ’αυτή την περιοχή. Κάποια χιλιόμετρα πρίν το Γύθειο είδαμε  ξαφνικά το ναυάγιο του Δημητρίου το οποίο το γνωρίζαμε μόνο σαν φωτογραφία, δεν ξέραμε ότι βρισκόταν σ’αυτή την περιοχή. Τελικά ήταν πολύ κοντά στο Γύθειο. Η παραλία λεγόταν Σελινίτσα. Αποφασίσαμε να κατεβούμε και να πάμε στην παραλία να το δούμε από κοντά. Εκεί ανακαλύψαμε μια πολύ ωραία παραλία, ένα χώρο με κάποια άλλα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, με ξένους ιδιοκτήτες, οι οποίοι από ότι καταλάβαμε στάθμευαν εκεί για καρό και απλά απολάμβαναν τις διακοπές τους σε ένα ξεχωριστό τοπίο. Ήταν πράγματι λίγο τρομακτικό αυτό το καράβι εκεί, σκουριασμένο. Οι φήμες λένε ότι ήταν ένα από τα πολλά παράνομα τσιγαράδικα της εποχής. Πλοίο φάντασμα. Πραγματικά εντυπωσιακό. Η αλήθεια για την ιστορία του ίσως να μην είναι και τόσο εντυπωσιακή όσο οι μύθοι που το περικλείουν. Το σημαντικό είναι ότι τώρα πια είναι τουριστικό αξιοθέατο. Όχι μια τόσο συνηθισμένη εικόνα.

451

Απολαύσαμε το μπάνιο μας, πραγματικά ωραία παραλία με καθαρά νερά. Το σημείο που σταθμεύσαμε το έχουμε αποτυπώσει εδώ

Δεν έπρεπε να μείνουμε όμως και άλλο,  φύγαμε, θα καθυστερούσαμε  για το Γύθειο, ήταν κιόλας απογευματάκι. Έπρεπε να απολαύσουμε την απογευματινή μας βόλτα στο Γύθειο, αν και εδώ που τα λέμε είχα ένα μικρό άγχος αν θα βρω στο λιμάνι χώρο για την διανυκτέρευσή μας.  Και όμως τσάμπα το άγχος για ακόμη μία φορά. Υπέροχο μέρος καταπληκτική θέα. Η ζέστη όμως αφόρητη, βλέπετε μπαίναμε στη Μάνη. Πέτρα χώμα και ήλιος.

472

Στο Γύθειο για όσους δεν το ξέρουν ο Πάρις πέρασε την πρώτη του νύχτα με την  Ωραία Ελένη ύστερα από την αρπαγή της.

Εκεί μάθαμε ότι το λιμάνι του Γυθείου, παρά το γεγονός ότι είναι ασφαλέστατο και βρίσκεται σε  εμπορικά πλεονεκτική θέση, είναι  αβαθές, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να προσδέσουν σε αυτό μεγαλύτερα εμπορικά ή τουριστικά πλοία. Τα περισσότερα πρόκειται για μικρά αλιευτικά σκάφη και κάποια ιδιωτικά ιστιοφόρα. Αυτός είναι ο λόγος που – παρά το γεγονός ότι η πόλη λόγω της θέσης της παρουσιάζει σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον – δύο τρία κρουαζερόπλοια με ξένους τουρίστες που επισκέπτονται το Γύθειο μία φορά την εβδομάδα το καλοκαίρι «δένουν» στα ανοικτά και οι τουρίστες μεταφέρονται με βάρκες.

Αυτό που εμείς είδαμε ειδικά στο χώρο του λιμανιού, ήταν ένα πάρα πολύ γραφικό λιμάνι με φανταστική την θέα της πόλης. Κάναμε την βραδινή μας βόλτα αν και η ζέστη συνέχιζε αφόρητη, φάγαμε τα παγωτά μας στην κοντινή πλατεία και πέσαμε για ύπνο ανυπομονώντας να ξυπνήσουμε νωρίς το πρωί για να απολαύσουμε το πρωινό μας καφεδάκι σ’αυτή εδώ τη θέα…………….!!!

498

Ήταν η δεύτερη φορά που συνολικά διανυκτερεύαμε στο λιμάνι του Γυθείου. Η θέα είναι πραγματικά φανταστική . Το Γύθειο δεν είναι ένα κοσμοπολίτικο μέρος έχει όμως μια ομορφιά, σε κάποια σημεία του εκεί απέναντι από το λιμάνι, καθαρά νησιώτικη. Όχι δεν είναι μεγάλο μέρος αλλά δεν είναι δυνατόν να μην σταματήσεις καθώς ανηφορίζεις για τη Μάνη. Επόμενος σταθμός μας θα ήταν η Αρεόπολη. Θέλαμε να φύγουμε νωρίς για να μην μας πιάσει η ζέστη. Επιβαλλόταν να περιηγηθούμε αρκετά στην Αρεόπολη προτού καταλήξουμε στα πρώτα παράλια, για να πάρουμε το μπανάκι μας και να ξεκουραστούμε λιγάκι. Και έτσι ξεκινήσαμε. όπως πάντα οι μισοί μέσα στο σπίτι κοιμόντουσαν.

507

Αρεόπολη. Το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνεις μόλις μπαίνεις στην περιοχή είναι ότι εδώ πραγματικά δεν υπάρχει νερό. Ο οικισμός έχει κριθεί διατηρητέος κρατώντας το παραδοσιακό χρώμα της Μάνης, αλλά και την εποχή της τουρκοκρατίας διατήρησε την ανεξαρτησία του.

Μόλις φθάσαμε στον οικισμό αμέσως ο δρόμος μας έβγαλε αριστερά στον χώρο του ΚΤΕΛ. Εκεί υπήρχε ένα μεγάλο parking όπου και σταθμεύσαμε. Αμέσως έψαξα για νερό για να γεμίσω το αυτοκίνητο, γνώριζα ότι από εδώ και κάτω θα ήταν λίγο δύσκολο να βρούμε νερό. Μου είπαν στον χώρο του σχολείου οτι υπήρχε μια βρύση, ναι υπήρχε βρύση αλλά ήταν δυστυχώς χωρίς νερό. Ο χώρος πάντως εκεί ήταν άνετος. Ο ήλιος όμως από παντού. Τριγύρω και από τις τέσσερις μεριές του ορίζοντα. Το συγκεκριμένο σημείο το έχουμε αποτυπώσει παλαιότερα εδώ… Αρεόπολη

501

Περπατώντας μέσα στα στενά της Αρεόπολης πραγματικά αισθάνεσαι ότι ζεις σε μια άλλη εποχή, εκείνη της αρχής της επανάστασης, της απελευθέρωσης από τους Τούρκους, Η ιστορία λέει ότι πρώτα στην Αρεόπολη σηκώθηκε η σημαία της επανάστασης. Η Σημαία αυτή της Αρεόπολης ήταν λευκή και έφερε διάφορα εθνικά σύμβολα. Αλλά για μας το σημαντικότερο ήταν, ότι η Αρεόπολη ήταν η είσοδός μας στην Προσηλιακή Μάνη.

Ο περίπατος όμως στα σοκάκια με τα πέτρινα καλντερίμια και τα ιδιαίτερα μαγαζάκια με τα τοπικά προιόντα ήταν το κάτι άλλο. Βέβαια χρειάζεται πάντα προσοχή. Πήραμε ένα κιλό ψωμί και το πληρώσαμε σαν κρέας!!

508

Τελικά η Αρεόπολη είναι η πόλη των Αέρηδων. Εμείς αυτό αισθανθήκαμε. Χτισμένη σε υψίπεδο ακριβώς πάνω από το Λιμένι να την χτυπάνε αλύπητα οι Αέρηδες.  Ένα γραφικό σημείο της χώρας μας, απίθανη αίσθηση να ξεκουράζεσαι στα όμορφα καφέ της μέσα στα στενά πέτρινα σοκάκια, κάτω από την σκιά μιας εκκλησίας και με θέα μια ολάνθιστη μπουκαμβίλια ή ένα ηλιοτρόπιο σε πέτρινο φόντο.

513

Η πέτρα είναι το κυρίαρχο στοιχείο στην Αρεόπολη τα πάντα γίνονται με πέτρα. Τα σπίτια οι εκκλησίες τα καλντερίμια οι πύργοι, όλα . Η Μάνη τελικά είναι ένας τεράστιος βράχος ένας βράχος που σφύζει από ζωή ιστορία και μια ιδιαίτερη τόσο ελκυστική ομορφιά.

515 Μας περίμενε όμως η θάλασσα όσο περισσότερο καθόμαστε τόσο περισσότερο η θάλασσα με τη δροσιά της μας φώναζε να μας καλωσορίσει. Σιγά σιγά θα έπρεπε να φύγουμε. Να κατηφορίσουμε για το Οίτυλο. Εκεί αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε, δίπλα στη θάλασσα. Δεν ήταν καθόλου μακριά. Ίσως 10 λεπτά με ένα τέταρτο. Αλλά η θέα …καταπληκτική. Σε τραβούσε να κατεβείς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, έτσι γα να απολαύσεις  όσο το δυνατό περισσότερο τη θάλασσα.

532

Συνεχίζεται………

logo-%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%ce%bf

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )