Ταξίδι στο Τιρόλο (1ο Μέρος)

Το Τιρόλο (γερμανικά: Tirol, ιταλικά: Tirolo) είναι γεωγραφική περιοχή στην Κεντρική Ευρώπη η οποία χονδρικά περιλαμβάνει τις Άλπεις ανάμεσα στην Αυστρία και την Ιταλία. Από το 1918 είναι χωρισμένο σε δυο γεωγραφικά ανεξάρτητα διαμερίσματα: το ένα στα νότια, που ανήκει στην Ιταλία (Νότιο Τιρόλο ή Μπολζάνο-Άλτο Άντιγε ), ενώ το δεύτερο βόρεια, αποτελώντας το Kρατίδιο του Τιρόλου της Αυστρίας (Δυτικό και Ανατολικό Τιρόλο).

Πηγή wikipedia

Το ταξίδι μας  στο Τιρόλο, δεν ήταν  προγραμματισμένο. Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι για άλλες περιοχές της Βόρειας Ευρώπης. Είχαμε κάνει τις επιλογές μας το χειμώνα. Ξέρετε, εκείνες τις κρύες χειμωνιάτικες νύχτες όταν μας έρχονται ταξιδιάρικες ιδέες όλους μας  και φουντώνει η συζήτηση. Τότε, πετάμε ιδέες για πόλεις περιοχές και μετά ανοίγουμε το google maps για μια πρώτη εικόνα, υπολογίζοντας αποστάσεις βλέποντας φωτογραφίες και όλα αυτά που σε κάνουν να νοιώθεις έτοιμος να φύγεις.

Φτιάχνοντας αυτό το ταξίδι λοιπόν ( το οποίο ποτέ για μας δεν είναι αυστηρά και μόνο η περιοχή που θέλουμε να φθάσουμε, αλλά και ότι υπάρχει μέχρι να φθάσουμε.) και ψάχνοντας για την καλύτερη διαδρομή, είδαμε κάπου εκεί στην Αυστρία, που έτσι κι αλλιώς θα διασχίζαμε, ένα δρόμο να μπαινοβγαίνει σε Αυστρία και Ιταλία πάνω στις Άλπεις. Εκεί ήταν το Τιρόλο, δεν γνωρίζαμε από πριν ότι θα μπαίναμε σαυτή την περιοχή. Το ανακαλύψαμε κοιτώντας τοπικές πινακίδες σε δημόσια κτίρια. Δεν είχαμε κάνει κάποιο ιδιαίτερο τουριστικό σχέδιο για την περιοχή και αποδείχτηκε ότι καλύτερα έτσι. Καλύτερα που δεν ψάξαμε να βρούμε τι θα δούμε από πρίν. Ήταν μπροστά μας, λες και μας περίμεναν να τα ανακαλύψουμε. Οι μέρες μας στο Τιρόλο και στο Ιταλικό αλλά και στο Αυστριακό, ήταν υπέροχες.  Διαδρομές γραφικές σαν ζωγραφιά, βουνά ιδιαίτερα, οι Δολομίτες, πράσινο, και όλος ο κόσμος εκεί, όλη η Ευρώπη, με όλα τα μέσα, ακόμη και τροχόσπιτα σε κονβόι να τα σέρνουν μικρά τρακτέρ είδαμε.

20170709_104739
Ο δρόμος είναι διπλής κατεύθυνσης και σε βάζει σιγά σιγά και απολαυστικά στην περιοχή του Τιρόλο

Η είσοδός μας στην Αυστρία έγινε από την Σλοβενία. Όσο και να θέλουμε να αποφύγουμε τα ατέλειωτα χιλιόμετρα της πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβίας, δεν μπορούμε, λες και κάτι μας τραβάει να θέλουμε να βιώνουμε ξανά και ξανά την Βαλκανική μας ταυτότητα. Πληρώνοντας τα 7 ευρώ του μεγάλου τούνελ που ενώνει την Αυστρία με την Σλοβενία μπήκαμε στην Αυστρία και κατευθυνθήκαμε για το Villach. Εκεί διανυκτερεύσαμε σε ένα parking αυτοκινούμενων τροχόσπιτων και γενικά αυτοκινήτων από όλη την Ευρώπη, εντελώς δωρεάν βέβαια.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα έξοδά μας για  διανυκτέρευση όλες αυτές τις μέρες στην Ευρώπη ήταν ελάχιστα, δεν αξίζει καν να πούμε τις τιμές των camperstops που χρησιμοποιήσαμε, αυτό για αυτούς που κουνάνε το δάχτυλο εδώ στην Ελλάδα στους ξένους που κάνουν ελεύθερο camping. «Να πάνε στα camping όπως κάνουν στις χώρες τους«. Όχι φίλοι μου, πηγαίνουν σε καθαρούς και οργανωμένους χώρους με καθόλου ή και ελάχιστα χρήματα και όχι σε camping με 40 ευρώ το κεφάλι. Δεν θέλουμε όμως να σας ζαλίσουμε με τις Ελληνικές μας κουτοπονηριές, ας απολαύσουμε το ταξίδι.

20170709_104836-001
Τα πρώτα χωριουδάκια άρχισαν να εμφανίζονται μπροστά μας

Το τοπίο είναι εκπληκτικό όσο κάναμε χιλιόμετρα τόσο πιο Αυστριακά νοιώθαμε. Το πράσινο ήταν παντού και μακριά μας. Δίπλα μας, απέναντι μας, μικρές εκκλησίες και φάρμες. Ναι πραγματικά είχαμε αντιληφθεί ότι το ταξίδι μας άξιζε τον κόπο. Η οδήγηση σε μια τέτοια περιοχή είναι απλά μια απόλαυση. Τα χωριά που αναγκαστικά έπρεπε να διασχίσουμε μια ζωγραφιά. Όλα τακτοποιημένα, ήσυχα, σχεδόν κανείς στο δρόμο. Μόνο εμείς, ανυπόμονοι να δούμε και άλλες εικόνες, πιο εντυπωσιακές. Το Τιρόλο άρχισε σιγά σιγά να ξετυλίγεται μπροστά μας.

20170709_101118
Δεν έχει σημασία ποιο είναι το χωριό της φωτογραφίας απλά είναι όμορφο
20170709_084804
Μετά από ένα περίπατο σε δάσος της περιοχής ανακαλύψαμε αυτή την ορχιδέα

Πρώτη μας μεγάλη στάση η πόλη του Lienz. Το Lienz είναι η Διοικητική πρωτεύουσα του Ανατολικού Τιρόλο. Μια καθαρή ήσυχη πόλη  χωρίς μεγάλη κίνηση, με ένα προσεγμένο και αυστηρά Αυστριακό εμπορικό κέντρο. Ένας όμορφος πεζόδρομος παντού όπως και σε όλες τις πόλεις βέβαια της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.  Πόλεις για ανθρώπους και όχι για αυτοκίνητα.

Το Lienz είναι γνωστό σαν το Μαργαριτάρι των Δολομιτών. Μια μικρή πόλη μόλις 13.000 κατοίκων. Είναι εμπορικό κέντρο της περιοχής και σταθμός για πολλές τουριστικές δραστηριότητες στην γύρω περιοχή. Από εκεί ξεκινούν πολλά μονοπάτια για περίπατο στα γύρω βουνά και στο Εθνικό πάρκο Hohe Tauern. Η πλατεία της πόλης είναι απολαυστική.

20170709_114303
Είναι απόλαυση ένα Κυριακάτικο καφεδάκι κάτω από τις Άλπεις.

Aπόλαυση είναι και ένας περίπατος μέσα στην πόλη ακόμη και με κλειστά τα μαγαζιά  λόγο της Κυριακάτικης αργίας. Ξέρετε σαυτές τις χώρες την τιμούν πραγματικά την κυριακάτικη αργία, δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Μόνο αναψυχή, αναψυχή, αναψυχή . Πραγματικά σε όλη τη διαδρομή μέχρι και το Innsbruck παντού βλέπαμε ταξιδιώτες,  με οποιοδήποτε μέσο, ποδηλάτες από Ιταλία, Αυστρία να μπαινοβγαίνουν στις δύο χώρες, το Τιρόλο  ανήκει και στις δύο πλευρές των συνόρων.

Σύνορα ασφαλώς υπάρχουν όπως θα σας δείξουμε, αλλά, και δεν υπάρχουν. Είναι μόνο για να καταλαβαίνεις ότι από την εδώ μεριά είναι Αυστρία και από την άλλη Ιταλία. Κατά τα άλλα  όλα είναι τα ίδια.

20170709_110527
Δεν υπάρχει κανείς
20170709_111732
Το Lienz το διασχίζει o ποταμός Isel και πιo πάνω εκπληκτικά φαίνονται οι Δολομίτες

Εκεί στο Lienz αντιληφθήκαμε την  διαφορά των τοπίων που θα βιώναμε από τα δικά μας στην Ελλάδα, και αυτό θέλαμε και επιζητούσαμε εξαρχής, κάτι καινούριο και αλλιώτικο. Η φύση μας έκανε το χατίρι, αν και καλοκαίρι ήταν αρκετά δροσερά. Σε όλο  το ταξίδι, κάθε απόγευμα είχαμε βροχή. Μια βροχή όμως που δεν μας κούραζε καθόλου, απλά μας ξεκούραζε, χαλάρωνε και δρόσιζε. Ήταν μια επιπλέον απόλαυση ειδικά το βραδάκι όταν μαζευόμαστε εξουθενωμένοι »σπίτι μας» και συζητούσαμε για τις εικόνες τις εμπειρίες που είχαμε όλη την ημέρα.

Από το Lienz λοιπόν φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις αγοράζοντας όμως και από ένα μικρό μαγαζάκι (κάτι σαν τα δικά μας τα γυράδικα) ένα καλοψημένο έτοιμο κοτοπουλάκι. Λίγο ακριβούτσικο, αν θυμάμαι καλά 7 ευρώ. Κάπου στο δρόμο θα σταματούσαμε να το απολαύσουμε. Ήταν λίγο πριν το μεσημέρι και φύγαμε, η διαδρομή γινόταν όλο και πιο γραφικά Αλπική.

20170709_122447
Κατευθυνόμαστε σε ένα πραγματικά Αλπικό τοπίο. Μπροστά μας η οροσειρά των Δολομιτών.

Μερικά χιλιόμετρα μετά το Lienz σταματήσαμε για να απολαύσουμε το πράσινο τοπίο της περιοχής. Εμείς οι κάτοικοι της Μεσογείου πόσο τελικά μας λείπει το πράσινο της φύσης αλλά και η γαλήνη των πόλεων. Ζούμε σε μια συνεχής φασαρία και εμείς και οι Ιταλοί και γενικά όλοι οι κάτοικοι του Νότου της Ευρώπης. Εδώ όμως είναι εκπληκτικά ήσυχα, τουλάχιστον για όσο θέλουμε εμείς, δεν ξέρω αν είναι πληκτικά να ζει κάποιος την καθημερινότητα στις δικές τους ήσυχες βόρειες πόλεις, τώρα πάντως αυτό το λίγο που βλέπουμε είναι απλά τέλειο. Η φύση όμως, άλλο πράγμα. Εδώ σταματήσαμε να απολαύσουμε το μεσημεριανό μας, να ξεκουραστούμε αλλά και να περιπλανηθούμε όπως μας αρέσει στην γύρω περιοχή.

20170709_124219
Το άσπρο της εκκλησίας, το δικό μας, και το πράσινο της φύσης.

Κοιτώντας τον χάρτη η Ιταλία δεν ήταν μακριά. Είμαστε στην Αυστρία και σε λίγα χιλιόμετρα θα μπαίναμε στην Ιταλία. Ευτυχία που δεν επιλέξαμε να ταξιδέψουμε από την autobahn, ο δρόμος ήταν εξίσου καλός, βέβαια διπλής κατεύθυνσης αλλά καθαρά τουριστικός. Ασταμάτητα βλέπαμε ποδηλάτες, μηχανόβιους, αυτοκινούμενους, όλοι ήταν εκεί μαζί και εμείς. Δεν ξέρω πραγματικά αν υπάρχει άλλη περιοχή στην Ευρώπη που ο δρόμος, ένας τόσο μεγάλος δρόμος σε χιλιόμετρα, να είναι γεμάτος τουρίστες και βέβαια όχι τουρίστες της ταβέρνας.

20170710_124610

Η Ιταλία είναι μπροστά μας, τα σύνορα εμφανίστηκαν μπροστά μας, έτοιμα να τα περάσουμε. Η περιοχή είναι το SudTirol, Νότιο Τιρόλο ή η Αυτόνομη επαρχία του Μπολτσάνο. Καθαρά Ιταλική περιοχή. Βέβαια δεν καταλαβαίνεις και πολλά πράγματα κάποια διαφορά από την Αυστριακή πλευρά, μόνο ότι εδώ έχει πιο πολύ φασαρία και ίσως και, ακαταστασία. Ναι εδώ είναι Ιταλία. Τα σύνορα τους είναι δύο κτίρια τα οποία έμειναν έτσι όπως ήταν, αφημένα  στην νεκρή ζώνη να κρατούν ένα χαρακτήρα προπολεμικό. Συνεχίσαμε οδηγώντας σ’αυτούς τους ωραίους φιδίσιους δρόμους απολαμβάνοντας τη φύση, αλλά και την οδήγηση. Προορισμός μας το San Candito. Τουριστικό θέρετρο στο Νότιο Τιρόλο. Ακριβώς κάτω από την οροσειρά των Δολομιτών.

20170709_140717
Τα σύνορα Ιταλίας και Αυστρίας είναι αυτά τα δύο κτίρια.
20170709_141440
Ήταν  από τις καλύτερες εμπειρίες μας η οδήγηση σε τέτοιους δρόμους

Οδηγούσαμε παράλληλα στον ποταμό Drava παραπόταμο του Δούναβη, μας περνούσε από μεγαλύτερα και  μικρότερα χωριά, όλα γεμάτα κόσμο. Αποφασίσαμε να κατέβουμε στο μεγαλύτερο της περιοχής στο San Candito. Μας εντυπωσίασε η εκκλησία του, μεγαλοπρεπής και αυστηρά Αλπική. Βέβαια δεν ήταν η μοναδική στην όμορφη αυτή κωμόπολη. Η κίνηση ήταν πραγματικά μεγάλη ένα μικρό χάος ιταλικό. Παρκάραμε λίγο έξω από την πόλη εκεί βρήκαμε αρκετό χώρο. Φαινόταν ότι ήταν το τουριστικό κέντρο της περιοχής.

20170709_160912
Ακριβώς επάνω η οροσειρά των Δολομιτών.

Το Σαν Κάντιντο ή Ίννικεν είναι κωμόπολη με 3172 κατοίκους. Βρίσκεται στην περιοχή της Άνω Πουστερίας στην Αυτόνομη επαρχία του Μπολτσάνο στις Άλπεις στα σύνορα με την Αυστρία. Το 84,84% των κατοίκων μιλάνε γερμανικά, το 14,78% ιταλικά και 0,38% Λαδινικά, ένα ιδίωμα που ομιλείτε στις Δολομιτικές Άλπεις. Η περιοχή που βρίσκεται η κωμόπολη αποτελεί την λεκάνη απορροής του Δούναβη, ενώ από τοποθεσία κοντά στην πόλη, πηγάζει ο Ντράβα ένας από τους παραποτάμους του. Κοσμοσυρροή την ημέρα που φτάσαμε και πως να μην ήταν άλλωστε, τα ski λειτουργούσαν ακόμη και το καλοκαίρι. Αμαξίδια κατέβαιναν πάνω σε ειδικές ράγες από τις πλαγιές του χιονοδρομικού κέντρου που βρίσκεται μέσα στην πόλη.

20170709_143702
Το χιονοδρομικό κέντρο είναι σχεδόν στην πλατεία του χωριού

Είμαστε τυχεροί γιατί βρεθήκαμε στο καθημερινό τους παζάρι. Ένα τυπικό Βορειοευρωπαικό παζάρι με αντίκες και γενικά παλαιά αντικείμενα όλων των ειδών, κοντά στο εμπορικό κέντρο. Ήταν μια απολαυστική βόλτα. Το San Candito τελικά έχει πάρα πολλές εκκλησίες, κάθε τετράγωνο και μία και όλες εντυπωσιακές.

20170709_144749
Ό κεντρικός δρόμος όλος μια αγορά
20170709_151806
Περπατώντας στα στενά το τοπίο πραγματικά είναι εκπληκτικό
20170709_150427
Το Όνομα του Ρόδου

To San Candido έχει πολλές εκκλησίες. Η συγκεκριμένη χρονολογείται στα 1280 και έχει τη μορφή οχυρωμένου φρούριου απο σταυροφόρους της εποχής. Οι εκκλησίες, είναι κυριολεκτικά σε κάθε τετράγωνο της πόλης. Αποδεικνύουν την ιστορία της περιοχής αλλά και τον πλούτο και την οικονομία κυρίως την εποχή του Μεσαίωνα. Τώρα βέβαια το San Candido είναι ένα τουριστικό και χιονοδρομικό κέντρο των Ανατολικών Άλπεων με επισκέπτες από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Όπου και να κοιτάξεις όμως οι Δολομίτες είναι από πάνω σου, κυριολεκτικά.

Οι Δολομιτικές Άλπεις είναι ένα συγκρότημα βουνών της Βορειοδυτικής Ιταλίας. Ξεχωρίζουν από τις άλλες οροσειρές λόγω των μυτερών και απότομων κορυφών αλλά και του κόκκινου χρώματος των βράχων λίγο πριν από την δύση του ήλιου. Έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, to 2009.

20170709_155436
Μια όμορφη  οφθαλμαπάτη, αντανακλώντας ο ήλιος πάνω τους θυμίζει χιονισμένο τοπίο.
20170709_160830
Απλά Μαγεία……

Αυτή ήταν η μικρή μας επίσκεψη στο San Candido. Έπρεπε όμως να συνεχίσουμε, έπρεπε να βρούμε το κατάλληλο μέρος για να διανυκτερεύσουμε. Αυτή είναι η ομορφιά να ταξιδεύεις με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο. Εσύ επιλέγεις το σπίτι σου. Δε θα αργούσαμε όμως να το βρούμε, ήταν λίγο πιο κάτω. Δεν το είχαμε από πριν σχεδιάσει. Είμαστε ακόμη στην Ιταλία, αλλά παρόλα αυτά ήταν ακόμη το Τιρόλο. Ανεβήκαμε λοιπόν πάλι στο δρόμο και ξεκινήσαμε.

20170709_161400
Δεξιά μας πολύ κοντά η Αυστρία και αριστερά μας λίγο ακόμη από Ιταλία. Αυτό είναι το Τιρόλο

Συνεχίζεται με το δεύτερο μέρος

hellascamper

Advertisements

One thought on “Ταξίδι στο Τιρόλο (1ο Μέρος)”

1. Πως μπορω,να παιρνω ειδοποιησεις, για να διαλεγω που και αν, λαβω μερος, σε
    μελλοντικες εξορμησεις, πριν αυτες γινουν ???????????

Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )