Οδοιπορικό στην Αλσατία (2ο μέρος Obernai)

Δεν υπάρχουν λόγια  για την Αλσατία. Είναι αυτό που λέμε άλλο να το βλέπεις και άλλο να το λες. Είναι πάντως σίγουρο ότι είναι ένα από τα καλύτερα μέρη για διακοπές με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο. Παντού ο ταξιδιώτης βρίσκει αυτοκινούμενα τροχόσπιτα κυρίως Γαλλικά αλλά και Γερμανικά. Η διαμονή είναι φθηνή και σε πολλές περιπτώσεις δωρεάν, χάρη στα δημοτικά parking που προσφέρονται χωρίς χρήματα για τους επισκέπτες, σε αντίθεση με την άλλη βόρεια, αυστηρή Ευρώπη που δεν μπορείς ούτε για ένα δευτερόλεπτο να σταματήσεις.

Μετά από τις ευχάριστες μέρες της παραμονής μας στο Στρασβούργο, ( δεν ήταν ο προορισμός μας αυτός) πρωί πρωί όπως το συνηθίζουμε, γιατί μας αρέσει το πρωινό ξύπνημα και ταξίδι,  ξεκινήσαμε για την περιήγησή μας στην επαρχία της Αλσατίας. Επιλέξαμε τον φημισμένο δρόμο του κρασιού, όχι γιατί θέλαμε να δοκιμάσουμε τα φημισμένα τους κρασιά ή οτιδήποτε άλλο  τοπικό προϊόν. Θέλαμε να δούμε εκείνη την ιδιαίτερη γραφικότητα της περιοχής. Την φημισμένη επαρχία της Αλσατίας.

20170716_143204
Βγαίνοντας από το Στρασβούργο όμως δε συναντάς πουθενά αμπελώνες

Καταλάβαμε στο τέλος της περιήγησις μας  όμως, ότι είναι ένας πραγματικά, δρόμος του κρασιού. Μεγάλες εταιρίες με εκθέσεις προϊόντων  συναντούσαμε παντού. Ακόμη και στα μικρότερα και πιο απομονωμένα χωριά. Και όχι μικρές εταιρίες, τεράστιες με εξαγωγές σε όλο τον κόσμο.

Αυτό που προσφέρει όμως πραγματικά ο δρόμος του κρασιού στην Αλσατία είναι μια περιήγηση στα ομορφότερα χωριά της περιοχής, αλλά και από τα ομορφότερα της Γαλλίας.

20170716_141152
Ο επαρχιακός δρόμος διασχίζει τα χωριά

Ο πρώτος μας στόχος ήταν  το Obernai. Μια πόλη λίγα μόλις χιλιόμετρα από το Στρασβούργο. Πρέπει να το πω όμως εδώ, δεν μπορώ να το αποφύγω. Μέχρι να απομακρυνθώ από την πόλη του Στρασβούργου, μπορεί να μέτρησα και σαράντα κυκλικούς κόμβους. Ζαλιστήκαμε όλοι στο γύρω γύρω. Τα χωριά που θα πρέπει να διασχίσει κάποιος για να φτάσει στο Obernai είναι αρκετά. Φανάρια δεν υπάρχουν πουθενά, μόνο κυκλικοί κόμβοι.

Επιλέξαμε να πάμε από τους επαρχιακούς δρόμους μέχρι το τέλος της περιήγησις μας στην Αλσατία, που θα κατέληγε τελικά στη Moulouse. Αξίζει ο κόπος, είναι κάτι το ιδιαίτερο η είσοδος στην καθημερινότητα της Γαλλίας. Αυτή τη καθημερινότητα την απολαμβάνεις περιδιαβαίνοντας τα χωριά της. Άλλωστε η περιοχή έχει χρώμα, γραφικότητα, αλλά και παράδοση. Γενικά έχει ποιότητα.

Εντύπωση μας έκαναν οι πινακίδες εισόδου στις πόλεις και πάντα ένα μπουκέτο λουλούδια από κάτω καθώς και η  επιγραφή σε όλα τα χωριά «ville de flore».

Είχαμε κουραστεί από την αφόρητη ζέστη, ήταν μεσημέρι Ιούλιος μήνας. Όταν έχει ζέστη εκεί είναι κυριολεκτικά αποπνικτική. Δεν κουραστήκαμε να βρούμε το μέρος που θα σταθμεύαμε και θα διανυκτερεύαμαι τελικά. Ήταν ένα δημοτικό parking χωρίς παροχές αλλά δωρεάν και με όμορφα διαμορφωμένους χώρους για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα. Βρήκαμε άλλους 10 περίπου εκεί ως επί το πλείστον Γάλλους. Το parking ήταν 5 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο της πόλης.

20170716_151257

Δεν αργήσαμε να κατεβούμε στην πόλη. Ήταν η πρώτη μας επαφή με την επαρχία της Αλσατίας. Μείναμε αποσβολωμένοι από την ομορφιά. Σε λιγότερο από 500 μέτρα φθάσαμε στο κέντρο της πόλης. Μείναμε να κοιτάμε γύρω γύρω. Πολύ κοντά στο χώρο που διανυκτερεύσαμε ένας απίθανος φούρνος με όλα τα καλά. Αλλά το κυριότερο με φοβερές μπαγκέτες . Η τιμή τους ήταν σχεδόν παντού στην περιοχή γύρω στο ένα ευρώ η μία.

20170716_193350
Το κέντρο της πόλης

Η κλασική Αλσατική ομορφιά, αλλά και η ατελείωτη Γαλλική σιέστα. Ποιός λέει ότι οι Έλληνες δουλεύουν λίγο? Μια επίσκεψη στη Γαλλία και θα αντιληφθείτε τι σημαίνει, Ζω για να ζήσω, και όχι για να κερδίσω. Το ακριβώς αντίθετο από τη γειτονική Γερμανία. Τα μαγαζιά κλειστά κάθε μεσημέρι, ανοίγουν για λίγο το απόγευμα και πολύ αργά το πρωί. Έτσι και μεις βρήκαμε μια πόλη ήσυχη χωρίς κόσμο αλλά υπέροχη για περιήγηση. Τα μόνα που ήταν ανοιχτά ήταν τα καφέ και τα εστιατόρια.

20170716_193335
Στύλ και κίνηση

Στην πόλη του Obernai υπάρχουν πολλά καφέ και εστιατόρια, και δύο εκκλησίες η St Pierre και η St Paula. Γνωστό είναι το πηγάδι με τους έξη κουβάδες που χτίστηκε τον 16ο αιώνα. Στο κέντρο της πόλης γίνεται μια φορά την εβδομάδα λαϊκή αγορά από το μακρινό 1300.

20170716_202314
Εδώ στο κέντρο της πόλης γίνεται η λαϊκή αγορά

Όσοι έχουν βαρεθεί την ζωή στην πόλη θα πρέπει μια φορά στη ζωή τους να επισκεφθούν τα χωριά της Αλσατίας. Εδώ συνδυάζεται η ομορφιά το γούστο το χρώμα η ποιότητα της ζωής. Δεν είναι πολύ δύσκολο να προσεγγίσεις τους κήπους των Αλσατικών σπιτιών, χρειάζεται όμως ενασχόληση καθημερινή. Κάτι που ασφαλώς προϋποθέτει διαφορετικό προσανατολισμό στη ζωή. Ας πούμε τον Γαλλικό τρόπο ζωής. Μέθοδος καλαισθησία, ποιότητα. Ποιότητα ζωής. Είναι τόσα που μπορείς να ανακαλύψεις σε μια απέραντη χώρα όπως είναι η Γαλλία

20170719_135401
Ο δρόμος του κρασιού.

Το είπαμε,  αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο του κρασιού, όχι για να δοκιμάσουμε κρασί, αλλά για να περιηγηθούμε στην επαρχία να δοκιμάσουμε με την απλότητα του τοπίου. Στο τέλος όμως ανακαλύψαμε την πολύχρωμη ομορφιά του. Αυτοί οι άνθρωποι εδώ θα είναι σίγουρα ευτυχισμένοι ζώντας και απολαμβάνοντας την ποιότητα της Γαλλικής επαρχίας. Τόσο κοντά όμως σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Παρίσι, Φρανκφούρτη, Ζυρίχη, Άμστερνταμ, Μιλάνο και τόσες άλλες. Ε ναι, η Αθήνα είναι μακριά.

20170716_194146
Γοτθικές εκκλησίες Μεσαιωνικό τοπίο

Η Αλσατία είναι η μικρότερη σε μέγεθος επαρχία της Γαλλίας, το Obernai είναι η πιο δημοφιλής πόλη της περιοχής μετά το Στρασβούργο. Το καμπαναριό της πόλης είναι στα 60 μέτρα και προσφέρει υπέροχη θέα.

20170717_101027
Όσο και να περπατάς μέσα στην πόλη δεν την χορταίνεις

20170716_204832

Κάναμε μια μεγάλη βόλτα αλλά η ώρα είχε δυστυχώς περάσει . Κουρασμένοι και από το ταξίδι μας επιστρέψαμε αργά αργά στο » σπίτι μας΄΄ η αυριανή μέρα θα ήταν και αυτή γεμάτη εκπλήξεις και εικόνες. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεσαι χρόνο να αφομοιώσεις εικόνες να τις αντιληφθείς για να μένουν να αντέχουν στον χρόνο.

hellascamper

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.