Στην Ολλανδία με Aυτοκινούμενο Tροχόσπιτο

Μείναμε κάποιες μέρες στο Amsterdam μια υπέροχη πόλη. To Amsterdam ήταν η πόλη από την οποία είχαμε αποφασίσει από την Ελλάδα ακόμη να ξεκινήσουμε την εξόρμησή μας στην Ολλανδία. Αποδείχτηκε ότι είχαμε δίκιο. Το ταξίδι μας θα είχε κατεύθυνση προς τα βόρεια της χώρας και μετά σιγά σιγά θα κατεβαίναμε στην Νότια Ολλανδία στα σύνορα με το Βέλγιο.

Η περιοχή πάνω από το Amsterdam διαθέτει πολλά αξιοθέατα. Με λίγα μόλις χιλιόμετρα μπορείς εύκολα και γρήγορα να βρεθείς στην παλιά Ολλανδία την γραφική και ανέγγιχτη. Υπάρχουν περιοχές που τις έχουν διατηρήσει όπως πραγματικά ήταν εδώ και αιώνες. Οι φωτογραφίες που φέραμε με την επιστροφή μας είναι απόδειξη της ομορφιάς της Ολλανδίας, αλλά και απόδειξη του γιατί η χώρα κατακλύζεται από τουρίστες σε κάθε άκρο της και όχι μόνο στις μεγάλες πόλεις.

Zaanse Schans

Στο Amsterdam ήταν υπέροχα. Θέλαμε όμως να ξεφύγουμε για λίγο από την πολυκοσμία μιας μεγάλης πόλης και να μπούμε στην επαρχία αυτής της χώρας. Τι καλύτερο; Η περιοχή πάνω από το Amsterdam είναι γεμάτη με φυσική ομορφιά. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να δούμε τα πάντα, έπρεπε να επιλέξουμε. Θα κάναμε μια περιοδεία σε χωριά της περιοχής και θα σταθμεύαμε στο Volendam όπου υπήρχε ένα camperstop με τις συνθήκες που εμείς θέλαμε. Αλλά το κυριότερο, βρισκόταν σχετικά πάνω στον δρόμο μας για να συνεχίζαμε πιο ψηλά στην Ολλανδία.

Επιλέξαμε να επισκεφθούμε για αρχή, μια περιοχή που ήταν πολύ κοντά το
Zaanse Schans και να πάμε σιγά σιγά απολαμβάνοντας την φύση της Ολλανδίας στο Marken και στο Volendam όπου θα διανυκτερεύαμε. Το ταξίδι μας είχε και κάποιες δυσκολίες με την χρήση του αυτοκινούμενού μας στις στενές γέφυρες των χωριών της Ολλανδίας. Κάποιες φορές αναγκαστήκαμε να επιστρέψουμε και να αναζητήσουμε άλλη διαδρομή γιατί απλά δεν χωρούσαμε.

Το Zaanse Schans είναι μια περιοχή πολύ κοντά στο Amsterdam με πάρα πολύ τουρισμό. Ίσως να είναι όπως λένε κάποιοι και από τα πιο όμορφα μέρη της Ολλανδίας. Είναι αναγνωρισμένο μνημείο παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς από την UNESCO και επίσης αποτελεί και μέρος του European Route of Industrial Heritage (Ευρωπαϊκή Οδός Βιομηχανικής Κληρονομιάς). Εμείς αφήσαμε το αυτοκίνητο μέσα στο χωριό και κατευθυνθήκαμε για την βόλτα μας προς την μεγάλη γέφυρα από όπου περνά ο ομώνυμος ποταμός και μπορείς να δεις και τους έξι ανεμόμυλους της περιοχής.

Η περιοχή θεωρείται η παλαιότερη βιομηχανική περιοχή της Ευρώπης. Υπάρχουν αρκετά τουριστικά μαγαζάκια με εξωφρενικές τιμές που μπορείς να αγοράσεις τυρί κλπ. Το τυρί στην Ολλανδία πουλιέται ακόμη και σε περίπτερα. Είναι κάτι σαν την ακρόπολη και τα τσολιαδάκια για την Ελλάδα. Οι εικόνες της περιοχής είναι πανέμορφες. Μπράβο στους Ολλανδούς γιατί και εκεί αλλά και σε όλη την Ολλανδία κρατήσαν τις παλιές εικόνες και εκείνη την ομορφιά που είχε απεικονίσει ο Van Gong.

Συνεχίζοντας προς τα πάνω με κατεύθυνση το Volendam συναντήσαμε την πόλη του Edam (ναι, του τυριού Edam) και είπαμε να την επισκεφθούμε. Φανήκαμε τυχεροί γιατί κατά την είσοδο στην πόλη είδαμε ένα μεγάλο κατάστημα λουλουδιών με αρκετό χώρο για παρκάρισμα. Εκεί σταθμεύσαμε αλλά κάναμε και την βόλτα μας μέσα στους χώρους του καταστήματος θαυμάζοντας την ποικιλία των λουλουδιών στην Ολλανδία. Πραγματικά ξέρουν από λουλούδια, και να καλλιεργούν αλλά και να δημιουργούν.

Αυτή τη μικρή πόλη την διασχίζει ο ποταμός Ye. Και έτσι η πόλη πήρε το όνομα του ποταμού, (yedam) Έτσι και η σημερινή ονομασία της πόλης αλλά και του ξακουστού τυριού της. Πέρα όμως από το τυρί της η πόλη του Edam ήταν γνωστή και για την ναυπηγική βιομηχανία της. Το Edam ήταν από τις σημαντικότερες βιομηχανικές πόλεις τις Ολλανδίας. Είναι μια μικρή πόλη όμως μπορείς άνετα να την περπατήσεις. Δεν υπάρχει αυτή η υπερβολική κίνηση που βρίσκουμε στις Ελληνικές μικρές και μεγάλες πόλεις.

Κατά την διάρκεια της επίσκεψής μας μάθαμε ότι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο κάθε Τετάρτη στην κεντρική πλατεία έχουν την παραδοσιακή αγοριά τυριού, αλλά και κάθε Σάβαττο μεχρι αργά το βράδυ. Οι παραγωγοί φέρνουν με βάρκες και άλογα τα τυριά στην πλατεία όπου αφού οι έμποροι εξετάσουν ποιότητα, χρώμα και κάποια άλλα πράγματα βγάζουν την τιμή του προιόντος. Δυστυχώς είμασταν άτυχοι δεν ήταν Τετάρτη η ημέρα που βρεθήκαμε στο Edam και δεν θα βλέπαμε ένα πραγματικό γεγονός. Προσπαθήσαμε αργότερα να σχεδιάσουμε να βρεθούμε στο Alkmaar μια μεγάλύτερη πόλη πιο ψηλά όπου και εκεί γινόταν κάτι ανάλογο.

Αυτό ήταν όμως το Edam έπρεπε να φύγουμε μας περίμενε το Volendam όπου και θα διανυκτερεύαμε.

Το ποδήλατο είναι καθημερινότητα στην Ολλανδία

Το Volendam είναι ακριβώς δίπλα στο Edam και είναι παραθαλάσσια πόλη. Εμείς πήγαμε κατευθείαν στο camperstop . Ήσυχο καθαρό με λίγο κόσμο. Απλά μπαίνεις μέσα στον χώρο τοποθετείς τα πάντα και κάποια στιγμή έρχεται ένας κύριος της εταιρίας και τον πληρώνεις. Παράλληλα σου αφήνει την απόδειξη με το διάστημα της διαμονής που πλήρωσες στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σου . Το όνομα του ήταν
camperplaats Marinapark Volendam η τιμή του 20 ευρώ και οι συντεταγμένες : N 52°29’21», E 5°03’38»

Το Volendam είναι ίσως το πιο τουριστικό ψαροχώρι της Ολλανδίας. Είναι παραθεριστικό θέρετρο για τους ίδιους τους Ολλανδούς, αλλά και πόλος έλξης για αρκετούς τουρίστες έτσι ώστε να δούν μια γραφικότατη περιοχή πολύ κοντά στο Amsterdam. Γύρω γύρω από την παλιά πόλη είναι χτισμένες πάρα πολλές εξοχικές κατοικίες για να κάνουν τις διακοπές τους οι Ολλανδοί. Αλλά αυτό που πραγματικά αξίζει είναι η ίδια η πόλη και το λιμάνι της.

Την ώρα που περάσαμε ήταν η στιγμή που όλοι οι παραθεριστές είχαν βγεί έξω για το φαγητό τους. Τεράστια εστιατόρια γεμάτα κόσμο, με αποκλειστικά Ολλανδούς παραθεριστές.

Το Volendam αξίζει κάποιος να το επισκεφθεί είναι ένα όμορφο και καθαρά τουριστικό μέρος.

Το ταξίδι μας όμως στην βόρεια περιοχή του Amsterdam δεν σταμάτησε εδώ. Συνεχίστηκε και στην επόμενη πόλη έκπληξη to Marken. Θέλαμε να πάμε στην βόρεια Ολλανδία, δεν ήταν δυνατό να μην περνούσαμε και από το Marken. Αποδείχτηκε ότι σωστά οργανώσαμε την επίσκεψή μας και συτή τη μικρή γωνιά της Ολλανδίας. Άν δεί κάποιος το Marken στο χάρτη θα νομίσει ότι είναι νησί. Το 1950 περίπου χτίστηκε ένα φράγμα στην περιοχή όπου ένωσε το χωριό με την υπόλοιπη χώρα και έτσι έγινε εύκολο για επίσκεψη. Η οδήγηση είναι πραγματικά μια απόλαυση σε τέτοιες περιοχές, δεν ξέρεις τι να κοιτάξεις τον δρόμο ή ότι συμβαίνει γύρω σου.

Το Marken σε αντίθεση με το Volendam είναι ένα ήσυχο μέρος, μικρό πανέμορφο χωριουδάκι. Παλαιότερα ήταν, διαβάζουμε λιμάνι για την φαλαινοθηρία και την αλιεία ρέγγας. Τα σπίτια είναι ξύλινα γραφικά. Πολλά χτισμένα πάνω σε πάσσαλους και πισσαρισμένα από έξω για τον φόβο της παλίρροιας. Βλέπετε οι Ολλανδοί για αιώνες τα βάζουν με την θάλασσα.

Το λιμάνι είναι μικρό και υπέροχο με ατμόσφαιρα ατλαντικού. Με πολύ ωραία μικρά γραφικά καφέ και μοναδική θέα. Το Marken μας εντυπωσίασε. Μια μικρή ζωντανή όχι τόσο τουριστική καθημερινή πόλη. Είναι τόσο κοντά στο Amsterdam και κρατάει τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα. Κουκλίστικο κυριολεκτικά χωριό.

hellascamper

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.